torstai 11. kesäkuuta 2015

Terveisiä Suomen KattoCentterille

Arvoisa Suomen KattoCentter. Kattomme näyttää tällähetkellä tältä:


Tai itseasiassa se näyttää vieläkin pahemmalta, sillä viimeaikoina on tuullut rajusti ja vanhaa huopaa on lennellyt katosta pois hyvinkin paljon.

Pytinki A:n katto on ollut korjauksen tarpeessa jo monta monituista vuotta. Ostimme nämä talot kohta noin vuosi sitten. Remonttisuunnitelmiimme kuului alusta asti tämän katon korjauttaminen jollakin yrityksellä. Hiukan meitä hidasti aluksi tuo museovirasto, josta piti ensin saada lausunto, että mitä tälle voi tehdä.

Aloimme etsiä sopivaa firmaa katon tekemiseen loppuvuodesta 2014. Moni yritys sanoi, etteivät tee huopakattoja, mutta onneksi löysimme muutaman, jotka tekevät. Suomen KattoCentter vaikutti lupaavalta ja kysyimme teiltä tarjousta. Tarjous oli hyvä ja teimmekin urakkasopimuksen jo 22.1.2015. Tavoitteena oli saada katto kuntoon jo keväällä/alkukesästä.


Sopimuksentekohetki oli mukava, tingattiin ja väännettiin. Näytin teille tätä blogiani ja lupasin, että saatte jonkuverran mainostilaa sekä kirjoitan useamman jutun tehdystä työstä. Sanoin, että kyllähän ne epäonnistumisetkin saattaa tässä blogissa näkyä, jos ei kaikki menekään hyvin (jotenkin huijataan tms.).

Empä olisi uskonut, että joudun teistä tällaisen jutun kirjoittamaan. Harmittaa suuresti. Mutta meninhän lupaamaan sitä mainosta sekä hyvästä että "pahasta".

Meillä ei ollut mitään kokemusta aikaisemmin Suomen KattoCentteristä. Aloimme kuulla jonkinlaisia juttuja kyllä, mutta ajattelimme, ettei toisten sanomisiin saa täysin uskoa.

Sopimusehtona meillä oli museoviraston avustus, mutta pakkohan tämä katto on silti laittaa kuntoon vaikka sitä avustusta ei tullutkaan. Heti toukokuun alussa, kun olimme jo saaneet tämän selville, soittelimme teille ja aloimme sopia asioita tarkemmin. Myyjä/työnjohtaja/mikälie lupasi laittaa asiaa eteenpäin ja soitella tarkemmin loppuviikosta.

Soittoa odoteltiin ja odoteltiin. Monta viikkoa. Sitten mieheni alkoi soitella perään. Monta monta monta kertaa. Ei vastattu. Kunnes kerran sieltä vastattiin ja sanottiin, että "odota, soitan kohta takaisin". Sitä soittoa ei ole tullut vieläkään.

Alkoi loppua kärsivällisyys. Minä otin puhelimen käteen ja soitin meidän asiaa hoitavalle myyjälle. Hän vastasi ja lattoi kiireesti asian työnjohtajalle, joka ei tiennyt meidän projektista mitään. Kuulemma se saattoi olla jo työlistalla. Aikoi selvittää ja soittaa takaisin. Sitäkään soittoa ei ole tullut takaisin.

Viimeisen kerran vielä yritettiin, ajatuksena perua koko remontti. Puhelimeen vastannut ei tiennyt meidän asiasta mitään, pyysi soittamaan vielä sille samalle myyjälle. Joka ei vastannut puhelimeen. Mitä me sitten jouduttiin tekemään, laittamaan viestiä, että emme toteuta kattoremonttia. Emme pystyneet enään luottamaan teihin.

Onko tämä teidän mielestä hyvää asiakaspalvelua? Kuinkahan monta muuta asiakasta te olette menettäneet tällaisella aivan ihmeellisellä  asiakaspalvelulla...

Täytyy sanoa, että tässä on ollut mieli kireänä, ihan vaan harmittaa tuon talonki puolesta, siellä se jatkaa vuotamista ja remontti senkun vaan menee myöhemmäksi.

Yritys työllistää monia pieniä firmoja, jotka paiskivat hommia siellä kattojen kimpussa. Heitä vastaan ei ole mitään. Mutta tämä teidän KattoCentter yritysorganisaatio, pääfirma, mikälie toimintamalli, tökkii pahasti.

 - Itkevä A-talo Ruukista



Hyvät blogin lukijat, toivottavasti teitä ei häirinnyt tämä mun vuodatus. En ole ikinä tehnyt mitään tällaista aikaisemmin, siis julkipuhunut huonoja puolia jostakin. Mutta olisi harmittanu ellen olisi kirjottanut, sillä KattoCentterin palvelu/käytös meitä kohtaan harmittaa vielä enemmän. Harmittaa sekin, jos joku muu joutuu kokemaan tällaista samanlaista palvelua.
Ja kun me ei edes tiedetä tähän minkäänlaista syytä, vaikka sitäkin yritin kysellä. Jos olisi edes rehellisesti sanottu, ettei me voida eikä kukaan kykene tuota tekemään. Mutta kun ei edes puhua pukahdettu.
Yritän tässä jokupäivä tehdä positiivisemman tekstin jostain muusta aiheesta.


3 kommenttia:

  1. On kyllä aika törkeää käytöstä. Ihan oikein kun kirjotit tänne! -K-

    VastaaPoista
  2. Hyvä että kirjoitit. Huonosta asiakaspalvelusta täytyy antaa palaute, jotta asiat voisi kehittyä. Toivottavasti saatte paremman tekijän kattohommiin. -k turku

    VastaaPoista